Yaşar' ın Web Günlüğü

30 Ocak 2006

Elektrik kesintisi, Emacs, CSS, E17 ve FreeBSD

Dün bir önceki gecenin yorgunluğu nedeniyle saat 13:30 gibi uyanabildim. Yatakta bir yarım saat daha keyif yapayım, duş, kahvaltı vs. derken aMule ile Formula 1 videosu indirmeye devam eden bilgisayarımın fan sesinin birden kesildiğini farkettim. Evet! Elektrikler kesilmişti! Yapmam gereken işler vardı ve elektrikler kesilmişti. Bekledim, bekledim bekledima ama yok! Gelmeye de hiç niyetli değildi. Anlaşılan hafta içi akşamları işimi bitirebilmek için bayağı yoğun çalışmam gerekecekti. Sonra markete gitmek için dışarıya çıktığımda tüm caddede elektriklerin olmadığını gördüm. Marketten çıkıp eve geri döndüğümde elektrikler gelmişti.

Hemen bilgisayarımın başına geçip e-postalarımı kontrol ettikten sonra Emacs' i açıp çalışmaya koyuldum. Emacs' e yeni yeni alışıyorum. Halen bazı sorunlarım var ama yine de rahatım. Daha henüz Emacs' i tam olarak kendi kod stilime uygun şekilde kullanamıyorum. .emacs dosyası üzerinde biraz daha çalışmam gerekiyor. ELisp' i az çok anlamaya başlasam da Emacs' in ne kadar da güçlü ve ne kadar da çok özelleştirilebilir olduğunun farkındayım. Google' da .emacs dosyamı düzenlemek için yaptığım aramalarda bulduğum sonuçlardan ve yaptığım birkaç denemeden sonra bunu daha iyi anladım. Wikipedia ve Blogger için de mod buldum. Bunları da uygun olduğum bir zamanda deneyeceğim.

Hafta sonu boyunca yaptığım çalışmalarda çoğunlukla CSS ile uğraştım. O kadar vakit kaybetmeme rağmen uğraştığıma değdi. Çünkü bir sürü yeni şey öğrendim ve sonuçta çok az HTML kodu ile çok iyi özelleştirilebilen kodlar yazabildim.

Bu arada bir de geçenlerde Enlightenmnet DR17 kurdum sisteme. Sonra da irc.freenode.net' te #fazlamesai kanalında yakaladığım conan' a ardından da conan' ın e17 kurup orgazm oluşu esnasında kanala girme gafletinde bulunan darkhunter' a e17 büyüsü yaptım. Görünüşe göre kurtulamayacaklar :)

Ben de şuraya ve buraya birer ekran görüntüsü koydum.

Dün gece çalışırken bir arkadaşım ICQ' dan bana bir mesaj attı. Kendisiyle aynı şirkette çalışıyorduk ve ben ona sürekli Linux/UNIX' den bahsediyordum. FreeBSD' nin de lafı geçiyordu arada. Her ne kadar doğru dürüst BSD kullanmışlığım olmasa da ne kadar güçlü ve sağlam bir sistem olduğunun farkındaydım ve bundan bahsediyordum. Meraktan FreeBSD kurmuş bilgisayarına. Kurcalamış etmiş. Şimdilerde ise FreeBSD üzerinde Java ile çalışıyormuş. Ve bana dün gece teşekkür etti. "Sayende oldu, iyi ki kurmuşum" dedi. Aslında benim yaptığım tek şey UNIX' lerden bahsetmekti. Ama onu heveslendirdiğim için kurmasına ve kullanmasına bir vesile olmuş bu. Tabi bu da beni çok sevindirdi.

Gece boyunca Emacs ile kod yazıp durdum, gözlerim yanıyor.

Artık bu kadar laf yeter. Kolamdan bir yudum daha alayım ve işime devam edeyim.

0 Yorumlar:

Yorum Gönder

<< Home