Yaşar' ın Web Günlüğü

30 Temmuz 2005

Superman' i göremedim

Çalıştığım şirketin vermiş olduğu iş ilanlarından birine başvuran adayların CV' leri arkadaşım tarafından incelenip telefon ile çağrılırken bir CV dikkatimi çekti. Bilgisayarın başına geçip okumaya başladım. Söz konusu arkadaş CV' sinde bildiği işletim sistemleri olarak "Unix/Linux, Windows, DOS" falan yazmıştı. Ayrıntı kısmında ise "Linux, Windows 9X/ME/XP/2000/2003, Unix (Digital), Unix (BSD), Unix (Solaris), Novell Netware, OS/2 Warp, Netscape Enterprise Server, Oracle, MySQL, mSQL, MS SQL Server, C, C#, Java Script, PHP, Pascal, Photoshop, PantShop Pro, The GIMP, AutoCAD, IntelliCAD, 3D StudioMAX, Macromedia Flash, Dreamweaver" bildiğini, çoğunluğunu da "İyi" bazılarını da "Orta" derecede bildiğini belirtmişti.

Bu kadar bir birinden alakasız ve farklı uzmanlıklar gerektiren yazılım ve sistemleri herhangi birisinin yazmış olması bile beni yeterince şaşırtmışken doğum tarihi ve okuldan mezuniyet tarihini görünce kahkaha ile gülmeye başladım. Söz konusu arkadaş 1980 doğumluydu ve üniversiteden de 2 yıl önce mezun olmuş ve şu ana kadar sadece 1 şirkette web tasarımcısı olarak çalışmıştı. Yani anlayacağınız karşımızda tam bir "Superman" vardı. Hiç bir şirkette bu yazılımları ve sistemleri kullanmamışken sadece belge okuyup evdeki bilgisayarda ya da evde kurduğu veri tabanı kümleri (!) ile bu yazılımların çoğunu iyi derecede bilmesi onun Superman olduğuna işaretti. Ancak bu sefer aramızda Clark Kent kimliği ile değil başka bir kimlik ile geziyordu.

Arkadaşım kendisini aradı ve ertesi güne randevu verdi. Tabi ben de kendisini gördüğümde kendisine edeceğim iki çift lafı hazırlayıvermiştim. Ancak ertesi gün Superman arkadaşımı aramış ve görüşmeyi iptal etmişti.

Garip. Oysa ki biz Superman' in güçlerinden faydalanıp teknolojimizi geliştirecektik. Tüh!

0 Yorumlar:

Yorum Gönder

<< Home